Catfish Moonlight Witvis Wedstrijd

Zaterdag 30  genoten van de Catfish Moonlight Witviswedstrijd.

Een mooie opkomst hadden we, 43 man aan het Voornse Kanaal is een prachtig gezicht.
De visvangsten vielen wel een beetje tegen.

Op de kopnummers, bij de sluis en bij de brug is de meeste vis gevangen.

De winnaars van vak 1 (steiger 31-52):
1. Patrick Vroegh 9,350kg
2. Matthijs Legierse 7,820kg
3. Koos Legierse 7,600kg

Winnaars vak 2 (steiger 64-85):
1. Huub van Zetten jr. 17,800kg
2. William Tempelaars 5,770kg
3. Henk van der Lugt 5,330kg

Missie geslaagd! Bedankt allemaal voor het meedoen en de support. We gaan vast verzinnen over een serie wedstrijden voor volgend jaar. En misschien houden we nog een wedstrijd aankomende september!

Verslag Catfish Moonlight door Jantina Vaandrager

Zaterdag 30 juli stond de Moonlightwedstrijd van de Catfish op het programma.
De wedstrijd was van 19.00 uur t/m 00.00 uur. Verzamelen en loting om 17.00 uur bij de Catfish.  De avond ervoor had ik al een checklist gemaakt, het was één van mijn eerste wedstrijden dus extra opletten dat ik niets zou vergeten. Ik mocht de prachtige Preston zitkist “lenen” van mijn dochter Charissa die zij 2 weken geleden gehad had voor haar verjaardag. De auto heb ik in de ochtend leeggeruimd en over de hele dag deed ik spulletjes verzamelen en de checklist afwerken.
Om 16.15 uur reed ik richting de Catfish. Er zijn al aardig wat mannen gearriveerd. Iedereen drinkt een bak koffie nog even een praatje en dan is het om 17.00 uur tijd voor de loting. Het parcours is verdeeld in 2 vakken. Om me heen hoor ik al het e.e.a. dat de vis vooral gevangen wordt in het 2e vak. Maar ja, het is altijd afwachten.
Dan pak ik een lootje, nummer 41. Steigernummer 41 is in het 1e vak. In totaal zijn er 42 mannen en 1 vrouw die meedoen aan de wedstrijd.
Als iedereen een nummer heeft, wacht ik nog even een flinke regenbui af en vertrek dan richting het kanaal.
Eenmaal aangekomen bij het kanaal, zoek ik mijn steknummer op. Ik moet oppassen, de steiger is klein maar vooral ook heel glad door de regen. Op mijn gemak zet ik de mooie zitkist op de steiger en pak ik mijn hengels en andere spullen uit de auto. Nog even een praatje met de buurman en dan ga ik met het diepteloodje aan de slag. Ik wil zolang het licht is met de vaste stok vissen en zodra het te donker wordt,  overgaan met de feederhengel.
Alles staat startklaar. Ik ben er helemaal klaar voor. Het is inmiddels droog, windstil, heerlijk weer om te vissen. Het toeterende startsein klinkt om 19.00 uur. De wedstrijd is begonnen.
Ik begin met de feeder een voerplek te maken en ook een voerplek waar ik met de vaste stok wil vissen. Na div. korfjes gevoerd te hebben, ga ik over op de vaste hengel. Ik doe een made en pinkie aan de haak en gooi in. Ik merk dat er een flinke stroming staat naar rechts. Ik lift iets en ik voel dat er een vis aan mijn haak zit, terwijl mijn dobber niet bewogen is. Het blijkt een kanjer van een grondel te zijn. zeker wel een vis van een cm of 5 haha.  Maar ja vis is vis. En gelijk weer verder.
Niet veel later is de stroming niet meer naar rechts maar ineens naar links. Ik ving een paar grondels en een kleine voorn, toen het even rustig werd. Ik keek om me heen, de meeste mannen die ik zag waren aan het vissen met de feeder. In de tussentijd deed ik met de feeder weer wat voer op de plek brengen.
En weer terug naar de vaste stok. Geregeld ving ik vis, verschillende vis, ik ving o.a. ruisvoorn, een pos, grondel, voorn, een kolblei en een kleine brasem. Tussendoor maakte ik een praatje met de bekenden die langskwamen. Steeds hield ik mijn plekje bij, mijn dobber liep schuin weg en ik sloeg aan.
Zo dat voelde als een flinke vis! Het elastiek deed goed zijn werk. Ik was behoorlijk zenuwachtig op die kleine steiger. Moest zo goed opletten waar ik stond, want de feedersteun stond behoorlijk in de weg. Na een korte dril had ik de brasem in het schepnet. Een prachtige, zware brasem. Na deze onthaakt te hebben, de brasem voorzichtig in het leefnet gedaan. Zo, toen kon ik even rustig bijkomen, missie geslaagd.
Gelijk weer even de voerplekjes bijgewerkt. Ik ving nog wat kleine vis, maar al snel werd het donker.  Met nog iets meer dan 1,5 uur op de klok, ging ik over op de feeder.
Maar helaas bleef het rustig, te rustig. Eén keer had ik een lijnzwemmer, maar verder helaas geen vis meer kunnen vangen. Om 00.00 uur klonk het toeterende eindsignaal en was het tijd om de spullen in te pakken.
De weging ging van start. Ik bleek iets meer dan 2 kg gevangen te hebben. En dat voor mijn eerste wedstrijd en op zo een groot water. De eerste wedstrijd met de zitkist en op een heel klein steigertje.
Na de weging, was de prijsuitreiking bij de Catfish. Er bleek idd in het 2e vak flink meer gevangen te zijn.
Maar over het akgemeen heeft iedereen wel vis kunnen vangen. Ik bleek 11e geworden te zijn in mijn vak van de 22. Helemaal zo gek nog niet.
Na een colaatje en een praatje was het om 01.45 uu tijd om naar huis te gaan. Ik reed op het gemak, i.v.m. het overgebleven voer en aas. Bij het kanaal zag ik dat er een politie auto achter me reed. Ik wilde de afslag nemen, toen ik ineens ‘stop politie’ zag! Ik zette de auto aan de kant, de agenten vonden dat ik opviel omdat ik zo rustig reed, vonden ze dat ik onzeker reed haha. Ik zei dat ik rustig reed, omdat er aas en voer in mijn auto lag en niet wilde dat dit om zou vallen. Na een praatje en een blaastest, wensten ze mij een fijne avond en mocht ik weer verder.

Mario en Mirabel bedankt voor de organisatie!